בכיר במערכת הביטחון: ישראל מסכימה להפסקת האש

קובי פינקלר 1 Comment on בכיר במערכת הביטחון: ישראל מסכימה להפסקת האש

מקור בטחוני אומר לפני זמן קצר: "ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר" | בכך, ככל הנראה, נחתם הגולל על סבב האש הנוכחי

איזנקוט בשטח צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מקור בכיר במערכת הביטחון אומר בשיחה לאחר ליל המטחים כי "ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להפר את ריבונותה או לפגוע בביטחון תושבי הדרום ותמשיך לפעול בעצמה כנגד כל ניסיון להפר את השקט".

לדברי הבכיר: "צה"ל הנחית בלילה מכה משמעותית בעזה. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. משעות הבוקר נפסקה האש. ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר. עכשיו המעשים יכריעו לאן פנינו".

בכך, מגיב הבכיר לראשונה על שתיקת ישראל לדיווחי ארגוני הטרור על השגת הסכם הפסקת אש.

בתוך כך, לאחר שדייגי עזה נמנעו אתמול לצאת לדוג, צה"ל מאפשר היום את המשך הדיג במתכונתו המורחבת ובמקביל פותח את מעברי כרם שלום וארז לתנועת סחורות ואנשים, מעברים שהיו סגורים בימים האחרונים עקב האירועים.

גורמי צבא אומרים שבצבא מזהים אכיפת יתר של החמאס לאורך גבול הרצועה, זאת לאחר דיונים קדחתניים בתיווך מצרי וגורמים נוספים שאף הורה לג'יהאד להפסיק את הירי תוך כדי פריסת כוחותיו למניעת השיגורים.

מנתוני הצבא עולה כי מאז השעה 7 בבוקר לא שוגר ירי תלול מסלול לעבר ישראל וגם לפנות בוקר היתה ירידה בהיקף הירי.

סיכום ראשוני מדבר על כ-110 רקטות ופצצות מרגמה ששוגרו מאז יום שני בערב. 11 בני אדם נפגעו, שלושה חיילים, אחד באורח בינוני ועוד שמונה שלקו בחרדה או נפלו בדרך למרחב המוגן. בתקיפות הצבא הושמדה מנהרת טרור שחדרה 900 מטר לשטח ישראל ועוד כשבעים מטרות מסוגים שונים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני לא מסכים לדבר הזה משום שזה פיקוח נפש